Vi erbjuder alltid fri frakt.
Vi hanterar och skickar normalt beställningar samma dag eller nästkommande arbetsdag. Vid beställningar innehållande flertal produkter kan det ta 1 - 5 arbetsdagar innan din beställning lämnar vårt lager.
När din beställning har lämnat vårt lager kommer du mottaga en leveransbekräftelse till den mail du angav vid beställning.
Ibland är vi tvungna att skicka din beställning med flera paket, du kommer då mottaga flera aviseringar med sändningsnummer.
Skoman skickar alla sina paket med DHL, som levererar dem till ditt närmaste ombud/box. Om det inte går att leverera till det ombud/box som ligger närmast dig, till exempel om det är fullt eller av någon annan anledning, kommer ditt paket att levereras till ett annat närliggande ombud/box. Mindre beställningar kan komma att levereras direkt till din brevlåda och är inte spårbara.
Från att din beställning har lämnat vårt lager tar det normalt 1 - 3 arbetsdagar för transportföretaget att leverera ditt paket till ditt postombud/box eller brevlåda. Se ditt närmsta ombud/box här. Vi har ingen möjlighet i dagsläget att ändra utlämningsställe.
När ditt paket finns att hämta ut från utlämningsstället kommer du att bli aviserad via SMS. Viktigt att du som kund anger ett korrekt, svenskt mobilnummer. Har du inte mottagit en avisering inom den angivna tiden, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.
Transportskada
Skulle du upptäcka en skada på paketet, och det misstänks skador på produkten, ska du anmäla det omgående till utlämningsstället, vilket de hjälper dig med.
Om möjligt, ta bilder på det skadade paketet samt på den skadade eller saknade produkten. Vi rekommenderar att du inte hämtar ut ett paket där produkten är skadad eller saknad, eftersom skadan då inte längre kan härledas till transporten.
Om du upptäcker skadan på produkten först då du öppnat paketet och skadan är sådan att den kan kopplas till transporten, kontakta utlämningsstället för att göra en skadeanmälan, senast 7 dagar från det att du tagit emot din vara. För att styrka rätten till reklamation gentemot transportföretaget är det viktigt att du sparar det eventuellt skadade emballaget i samma skick som när paketet anlände till dig.
Vid enbart skadad originalförpackning som tillhör produkten behöver du inte göra en anmälan till utlämningsstället men ska kontakta vår kundtjänst, senast 7 dagar från att du mottog ditt paket, med bilder inför eventuell retur.