Ångerrätt
Vi på Skoman erbjuder 30 dagar öppet köp från beställningsdatum. Öppet köp gäller i stort sett alla produkter i vårt sortiment oavsett pris. Dock gäller det inte varor där packet/plomberingen/förseglingen har brutits.
Vi tar ut en returavgift på 80 kr. Att returnera i butik är kostnadsfritt. För att utöva din ångerrätt ska du returnera din produkt inom 30 dagar räknat från beställningsdatum. Beställningsdatum finner du på din orderbekräftelse eller följesedel.
Byte
Vi på Skoman hanterar inga bytesbeställningar online. Önskar du att byta storlek, färg eller produkt får du lov att lägga en ny beställning på hemsidan. Du behöver inte returnera din produkt innan du mottager din nya beställning, utan du kan i lugn och ro prova hemma och sedan returnera den vara du inte vill behålla.
Retur
Den vara som returneras ska vara oanvänd och i oskadat skick. Om varan kommer i någon slags förpackning ska även denna följa med i returen. Produkter som returneras i nyskick, med originalförpackning återbetalas till fullo.
Om du har provat en produkt i en större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion har vi rätt att kräva dig på ersättning för den värdeminskning som produktens skick innebär. Vi kan göra ett avdrag upp till 100% om den returnerade produkten har genomgått en värdeminskning som gör att vi inte kan sälja den vidare.
Om orginalförpackning saknas eller är tejpad vid retur kommer vi debitera dig som kund en extra avgift på 80 kr.
Retur vid mottagandet av flera paket
Ibland förekommer det att vi är tvungna att skicka din beställning i flera paket. I ett av paketen finner du en returfraktsedel som ska användas för att returnera allt som du la beställning på, oavsett om vi har levererat flera paket. Returnerar du en del av din order med returfraktsedel för att sedan returnera resten av din beställning med ytterligare en returfraktsedel, kommer vi debitera dig för så många returfraktsedlar du har använt.
Returfrakt
Du som kund står för returfrakten. Vid användning av vår returfraktsedel (som skickas med i paketet) kostar det 80 kr. Har vi gjort en felexpediering behöver du inte stå för några avgifter avseende returfrakt.
Retur Paket
1. I ditt paket har du fått med en retursedel. På den ska du fylla i vilka produkter du önskar att returnera i fälten högst upp.
2. Klipp av den översta delen och lägg med det du vill returnera, förslagsvis i emballaget som den kom i, annars i en påse eller kartong som håller för postgången.
3. Den medskickade returfraktsedeln sätter du på paketet och lämnar till ett postombud (DHL Service Point). Spara alltid ditt inlämningskvitto tills vi registrerat returen.
Klistras returfraktsedel på originalförpackning blir du debiterad en extra avgift på 80 kr.
Retur Brev
Önskar du att returnera en produkt som har levererats via brev gör du det enklast genom att returnera som brev. Du som kund står för porto.
1. I ditt paket har du fått med en retursedel. På den ska du fylla i vilka produkter du önskar att returnera i fälten längst ned.
2. Klipp av den nedersta delen och lägg med det du vill returnera förslagsvis i emballaget som den kom i, annars i något som håller för postgången.
3. Returnera till adress Skoman, Sjöbodavägen 2, 14553 NORSBORG.